به همین منظور در این پست قصد دارم نکات کلیدی آموزش ساخت چت بات را با شما دوستان عزیز در میان بگذارم. در واقع این مقاله یک راهنمای سریع برای ساخت ربات چت می باشد.
بات چیست؟
بات یک برنامه کامپیوتری است که کارهای تکراری را به صورت خودکار انجام می دهد. علاوه بر این، بات ها به عنوان ابزار اولیه برای خودکار کردن تعاملات با وب سایت ها در مقیاس بزرگ استفاده می شوند. شاید برایتان جالب باشد که موتورهای جستجو مانند گوگل نیز از بات ها برای خزیدن و ایندکس کردن صفحات وب استفاده می کنند. در واقع، اینکه این مطلب اکنون پیش روی شماست و شما در حال خواندن آن هستید به احتمال زیاد به لطف بات های گوگل بوده است!
زمانی که در مورد باتها صحبت می کنیم باید جوانب بسیاری را در نظر بگیریم. امروزه بات ها بسیار ساده تر از قبل استفاده می شوند و از دنیای کسب و کار گرفته تا زندگی روزمره، کاربردهای بسیار زیادی دارند. اهدافی که بات ها دنبال می کنند هر روز در حال گسترش است و به افرادی بستگی دارد که آن بات را تولید کرده اند.
شناخت بازدیدکنندگان و مخاطبان
قبل از شروع به طراحی و ساخت چت بات، این مسئله بسیار ضروری است که متوجه شوید چه افرادی از ربات چت شما استفاده خواهند کرد و چه اطلاعاتی در رابطه با آن ها دارید. هر ابزار تجزیه و تحلیلی که بتواند به شما در رابطه با بازدیدکنندگان و مخاطبان، اطلاعات و آگاهی بدهد برای این مرحله بسیار مفید است.
به عنوان مثال؛ یک سایت آژانس مسافرتی از بانک اطلاعاتی تهیه شده در زمان ثبت نام کاربران در ساخت چت بات استفاده کرده است.
انتخاب لحن گفتگوی مناسب
چت بات های مکالمه ای از تن صدای طبیعی برای انجام گفتگو استفاده می کنند. توجه داشته باشید که تن صدای انتخابی بسیار به ماهیت کسب و کار شما وابسته است. به عنوان مثال، چت باتی که برای یک استودیو موزیک طراحی شده دارای تن صدای نسبتا آرام می باشد و شامل پیام خوشامدگویی است
استفاده از تن صدای مناسب، به تعیین شخصیت و سبک مکالمه ربات کمک می کند و می توانید تصویری بهتر از برند خود ارائه نمایید.
مشخص کردن اهداف
درست مانند زمانی که برای طراحی سایت و یا بازاریابی شبکه های اجتماعی اهداف مشخصی دارید، باید اهداف خود را از ساخت چت بات نیز مشخص کنید. لیست زیر اهدافی است که به طور معمول در طراحی و ساخت چت بات مورد استفاده قرار می گیرد:
- ارائه خدمات پشتیبانی به مشتری
- ارائه پاسخ سریع برای سوالات متداول
- برندسازی به صورت دیجیتال
- بهبود کسب و کار با استفاده از پیشنهادات ویژه
تهیه نقشه راه توسعه
قبل از طراحی و ساخت چت بات، یک نقشه راه برای چت بات خود تهیه کنید. این نقشه راه باید شامل تمامی مراحل ساخت، نحوه طراحی و ارائه محتوا و نحوه توسعه و بهبود چت بات باشد. در واقع این مرحله یک سیستم بسیار قوی برای طراحی و توسعه چت بات به شما ارائه می دهد و از سردرگمی جلوگیری می کند. علاوه بر آن، سرعت توسعه چت بات را بهبود می بخشد.
مشخص کردن میزان آزادی عمل
این موضوع بسیار حیاتی است که مشخص کنید برای ارائه پیشنهاد به کاربران چقدر آزادی عمل خواهید داشت. بسیاری از چت بات ها با ارائه یک سری سوالات محدود، از وقوع احتمالی خطاها و یا عدم درک چت بات جلوگیری می کنند.
هرچند چت بات های دیگری هم هستند که از سوالات باز پشتیبانی می کنند و با استفاده از هوش مصنوعی و پردازش زبان طبیعی به کاربران پاسخ می دهند. البته این کار ریسک بروز خطا را بیشتر می کند اما یک تجربه کاربری مناسب و همه جانبه را ارائه خواهد داد.
ماشین یا انسان؟
توصیه میکنیم از همان ابتدا برای مخاطبان خود روشن کنید که در حال تعامل با یک ماشین هستند. این به شما کمک می کند انتظارات را مدیریت کنید و شفافیت را افزایش دهید.
رباتهای چت گاهی اوقات میتوانند پاسخهای احساسی غیرمنتظرهای از بینندگان دریافت کنند. بنابراین برای این موقعیت ها می توانید از جملات احساسی آماده برای پاسخ استفاده کنید.
استفاده از زبان های پردازش طبیعی، گفتار انسان و محتوای احساسی در ایجاد چت بات بسیار مفید و موثر است، به خصوص در برنامه های مشاوره. زیرا مخاطب فراموش خواهد کرد که با یک ربات صحبت می کند و بیشتر شبیه صحبت کردن با یک انسان است.
ویژگی ها
چت ربات ها در حال حاضر دارای قابلیت های زیر هستند:
- گالری تصاویر
- محتوای ویدیویی
- نمایش پستهای وبلاگ و بهروزرسانیهای اخبار جدید
- ادغام با خدمات وب از طریق رابط برنامه
- مخاطبان جدید به دست آورید
همچنین، در آینده نزدیک، انتظار میرود فیسبوک و سایر برنامهها ویژگیهای دیگری را به چتباتها اضافه کنند تا استفاده از چتباتها در زمینه عملیات بانکی و تجارت الکترونیک افزایش یابد.
هرگز از اطلاعات سوء استفاده نکنید
برای تعامل بیشتر با کاربران، از نام کوچک آنها برای کمک به جلب اعتماد آنها استفاده کنید.
با این حال، استفاده و نمایش سایر اطلاعات کاربر از نمایه شخصی آنها نامناسب و قابل اعتراض است و باید از آن اجتناب کنید.
اگر از رباتهای چت برای دریافت اطلاعات استفاده میکنید، باید نحوه استفاده از این اطلاعات را روشن کنید. همچنین باید به صراحت اعلام کنید که اطلاعات با هیچ شخص یا نرم افزار دیگری به اشتراک گذاشته نخواهد شد. میتوانید ربات چت خود را به بخشهایی از قوانین حفاظت از اطلاعات شخصی در سایت خود پیوند دهید تا کاربران بتوانند آنها را بخوانند و تصمیم بگیرند اطلاعات خود را ارائه دهند.
اقدامات احتیاطی ضروری را رعایت کنید
اگرچه چت بات ها ماهیت غیررسمی دارند، باید در ارائه مشاوره و اطلاعات برای جلوگیری از چالش های قانونی دقت شود. این دو مثال را در نظر بگیرید:
چت ربات های خدمات مالی: باید مشخص کنید که هر داده، اطلاعات و پیشنهادی که ارائه می کنید رسمی نیست و بهتر است با یک کارشناس مالی مشورت کنید.
چت ربات خدمات پزشکی: اگرچه از روی علائم و نشانه های ارائه شده توسط کاربر می توان بیماری کاربر را حدس زد، اما باید به آنها یادآوری کنید که برای تشخیص دقیق تر بهتر است با یک متخصص پزشکی مشورت کنید. مشورت کنید.< / p>
تجزیه و تحلیل دادههای کاربر
ربات های چت تجزیه و تحلیل بسیار دقیقی را روی داده های کاربر انجام می دهند. مانند اطلاعات دموگرافیک کاربران، تعداد پرس و جوهای انجام شده و غیره تا بتوانید این اطلاعات را با دقت و کاملتر بررسی کنید و از آن برای شناسایی رفتار کاربران و همچنین حفظ کاربران و بازیابی استفاده کنید.
خیلی جاه طلب نباشید
چت ربات ها برای ارائه خدمات به مخاطبان در مقیاس کوچک استفاده می شوند. بنابراین مراقب باشید که طراحی چت بات خود را بیش از حد پیچیده نکنید. علاوه بر این، کاربران برای کار با چت بات ها از تلفن همراه استفاده می کنند و فضای کمتری دارند. بنابراین درخواست خود را تا حد امکان ساده و کوتاه کنید تا کاربر با مشکلی مواجه نشود.
موضوعات مرتبط:
برچسبها: