کامپیوتر و اینترنت

کامپیوتر و اینترنت

کامپیوتر و اینترنت

هشت اشتباه رایج در بازاریابی شبکه‌ های اجتماعی

لطفا به دام رسانه‌های اجتماعی نیفتید ..

و اما برویم سر هشت اشتباه مدنظرمون

اشتباه اول:

نداشتن هیچگونه استراتژی در رسانه‌ های اجتماعی

شرکت‌ های فاقد استراتژی در رسانه‌ های اجتماعی نمی‌ توانند هرگز تاثیر پیام به مخاطبانشان را دریافت نمایند. برای اجرای یک برنامه موفق بازاریابی شبکه‌های اجتماعی ، بایستی یک استراتژی مشخص تعریف شده باشد.

در واقع شما برای ارسال پیغام هایی حاوی مطالب گوناگون به مخاطبانتان که مشتریان احتمالی شما هستند باید یک برنامه از پیش تعیین شده داشته باشید.

ارسال مطلب به صورت کوکورانه، برند شما را به بیراهه خواهد برد.هرچه سریعتر استراتژی بازاریابی مشخصی را تنظیم کنید.

قطعا شما می‌ توانید با داشتن بهترین و جذاب‌ ترین محتوا برای وبسایت خود به موفقیت برسید (که البته این از اصول اصلی سئو سایت است).

اشتباه دوم:

ساخت حساب کاربری خیلی سریع در بیشتر رسانه‌ های اجتماعی

اکثر افراد به صورت ناگهانی در چندین شبکه اجتماعی عضو می شوند و به اینگونه به دلیل عدم توانایی و مدیریت صحیح نمی توانند همه ان ها را به درستی بروز کنند و در نتیجه فقط لحظاتی را برای فیسبوک ، توئیتر و اینستاگرام خود گذاشته و سبب کاهش اطمینان همان چند کاربر اولیه خود می شوند.

تازه مورد مهم این است که بدانید این افراد از رسانه هایی که در دسترس عموم نباشد اصلا استفاده نمی کنند!

هر حساب کاربری در شبکه های اجتماعی با تعدادی پست از ماه‌ ها یا سال‌ ها قبل روی دیدگاه کاربران تاثیر منفی خواهد گذاشت و بی‌ نظم بودن سایت شما را نشان می‌دهد.

تمرکزتان را به استراتژی خود بر شبکه های اجتماعی محدود کنید، سپس به سادگی آن قسمت را زمانی که مطمئن شدید می‌توانید محتوای با کیفیت و مرتبط برای هر کانال به طور منظم ارائه دهید گسترده کنید.

social-media-hand

اشتباه سوم:

هزینه کردن برای مخاطبین جعلی

در حالی که میلیون‌ ها فالوور، لایک، و طرفداران ممکن است به قدرت یک کسب و کار، و ارزیابی ثبات اجتماعی آن کمک کنند، به افزایش نرخ بازگشت سرمایه و همینطور تعامل کاربر کمک نخواهند کرد و فقط شما در واقع خود و مشتریانتان را گول زدید.

اخیرا، اینستاگرام میلیون‌ ها حساب کاربری را حذف کرد تا از کاربرانی که با پرداخت پول فالوور بیشتری جذب می‌کنند جلوگیری نماید. که این عمل باعث شد بسیاری از افراد مشهور و شخصیت‌ های برجسته عرصه کسب و کار، بسیاری از فالوورهای خود را از دست دادند.

نکته کلیدی این است که هدف، ایجاد رابطه با مصرف کننده واقعی، به جای تمرکز بر روی تعداد افراد می‌ باشد.

من بارها و بارها در جلسات آموزشی و مشاوراتم اشاره کرده ام که شما اول خودتان را گول می زنید و سپس دیگران را و کسی که خودش را گول بزند هرگز موفق نخواهد شد.

اشتباه چهارم:

بیش از حد برای نام تجاری صحبت کردن

اینکه شما در پیامهایتان بارها نام تجاری خود را اعلام کنید اشتباهی است که باعث خسته شدن مخاطبانتان خواهد شد.هر چیزی اندازه ای دارد دیگر !!!

بگذارید آنها خودشان برند شمارا به خاطر بسپارد نه به زور! وقتی محتوای خوبی داشته باشید قطعا به مرور زمان مخاطبان برند و دامنه شما را به خاطر خواهند سپرد.

اشتباه پنجم:

استفاده از هشتگ‌های فراوان و غیرمرتبط

هیچ شکی وجود ندارد که استفاده از هشتگ در رسانه‌های اجتماعی می‌تواند به شدت به مطرح شدن کسب و کار شما کمک کند.

هشتگ‌ های مفید خود را، به هشتگ‌های قابل توجه و معقول، محدود نمایید. مطمئن شوید که آنها با محتوا و کسب و کار شما مرتبط هستند.اینگونه با یک تیر ده ها نشان زده اید که یکی از آن ها هم سئو است.

How-To-Be-Consistent-With-Y

اشتباه ششم:

ارسال مطالب فراوان در بازه زمانی کوتاه

ارسال یک مطلب پس از مطلب دیگری در چند دقیقه یا حتی چند ساعت استراتژی بسیار خوبی است. اما هدف شما در اصل این است که از کاهش فالوور جلوگیری نمایید پس باید مراقب باشید که آن ها از مطالب شما خسته نشوند.

تا حد امکان، برای انتشار مطالب بطور مداوم و منظم تلاش نمایید.

اشتباه هفتم:

ویرایش را فراموش نکنید

آیا تا به حال متوجه یک توییت بدون یک یا دو علامت نشانه‌گذاری مانند "!?;(): " شده‌اید؟

در پست‌های Facebook با چندین غلط املایی چطور؟

گاهی ممکن است که اشتباهات کوچکی به نظر برسد اما دستور زبان و تلفظ به هم ریخته می‌ تواند به حضور آنلاین شما صدمه بزند و اعتبار شما را خدشه‌ دار نماید.

اگر یادتان باشد قبلا چندین بار عرض کرده بودم که ویرایش پست ها برای گوگل هم بسیار مفید است پس علاوه بر اینکه پست هایتان در شبکه های اجتماعی را بروز و ویرایش می کنید سایت را نیز فراموش نکنید ...

اشتباه هشتم:

غفلت از جنبه‌ های اجتماعی یک رسانه اجتماعی

مردم در رسانه‌ های اجتماعی انتظار پاسخ از کارشناسان شرکت‌ها را دارند، و می‌خواهند به این احساس که با افراد حقیقی در تعامل هستند نه ربات شرکت‌ ها دست پیدا کنند.

شما لزوما نیازی به پاسخ دادن تمامی نظرات را ندارید، اما پاسخ دادن به آنها سبب اعتماد سازی و دوستی میان شما و مشتریان می‌گردد.


موضوعات مرتبط:

برچسب‌ها: ،


تاریخ : ۱۵ مهر ۱۴۰۲ | ۰۸:۱۰:۳۱ | نویسنده : h.gh | نظرات (0)نظرات (0)
[ ]
<<         >>


.: Weblog Themes By viablog.ir:.