کامپیوتر و اینترنت

کامپیوتر و اینترنت

کامپیوتر و اینترنت

محتوای همیشه سبز و جادوی آن در افزایش ترافیک

محتوای همیشه سبز چیست؟

در پاسخ به سوال محتوای همیشه سبز چیست می توان گفت محتوایی است که هیچ وقت از مد نیفتد و اصطلاحا دوره ای یا موقت نباشد. بگذارید با ذکر مثال این موضوع را کامل توضیح دهیم؛ به عنوان مثال مقاله ای مانند “اهمیت سئو در سال ۱۴۰۰” ممکن است در سال ۱۴۰۰ جستجو شود و مقداری ترافیک داشته باشد، اما آیا این کلمه در سال ۱۴۰۱ جستجو می شود؟ آیا این کلمه در سال های بعد نیز جستجو می شود؟ آیا کاربران روی آن کلیک می کنند؟ حال اگر مقاله ای مانند “اهمیت سئو در کسب و کار” منتشر کنیم، دیگر دوره ای نیست و همیشه بیننده دارد.

به این موضوع دقت داشته باشید که ما در حال توضیح دادن محتوای همیشه سبز هستیم و محتواهایی مانند اخبار و یا مقاله های ترند ممکن است شامل این دسته از محتوا نباشند.

علاوه بر محتوای همیشه سبز، موضوع همیشه سبز نیز وجود دارد که مردم همیشه به آن علاقه دارند و موقت نیست. به عنوان مثال میتوان به “غذای ناسالم”، “موفقیت در کسب و کار”، “فواید میوه” و … اشاره کرد.

مهم نیست جهان چگونه تغییر می کند، نسل بشر همیشه می خواهد یک منبع درآمد خوب داشته باشد، جذاب باشد و از مشکلات بهداشتی خطرناک جلوگیری کند. این ها مثال هایی از موضوع همیشه سبز بود که اگر بتوانید از این دسته از موضوعات استفاده کنید بسیار عالی است.

محتوای همیشه سبز محتوایی است که تاریخ انقضا ندارد و روی یک موضوع همیشه سبز متمرکز است.

برای اینکه به طور مداوم ترافیک ارگانیک دریافت کنید، نیاز به این نوع محتوا دارید. اما اگر نمی توانید این نوع محتوا را بنویسید باید تعداد مقاله های خود را در هفته ۱۰ برابر کنید. سایت های خبری مثال بسیار خوبی برای این موضوع است.

فرض کنید هنگام انتخابات ریاست جمهوری است و یک وب سایت خبری، مقاله ای با موضوع “آقای … پیروز انتخابات شد”، تا مدت کوتاهی مردم این خبر را جستجو کرده و مطالعه می کنند؛ اما بعد از مدت زمان کوتاهی دیگر هیچکس به آن سر نخواهد زد. حال باید خبرهای جدید را منتشر کنند و به عنوان مثال درباره برنامه های آقای … مقاله منتشر کنند. این مسئله برای هر موضوع متفاوت است، سایت های خبری باید به صورت مداوم و مرتب اخبار را منتشر کنند و بسیاری از مقالات این نوع سایت ها دوره ای و موقت است، اما سایت هایی مانند حوزه سلامتی محتوای سبز زیادی دارند. قطعا تا به این لحظه به جواب سوال محتوای همیشه سبز چیست رسیده اید و کامل این موضوع را درک کرده اید، حال ممکن است از خود بپرسید چگونه محتوای همیشه سبز تولید کنیم؟ در ادامه این موضوع را نیز کامل توضیح می دهیم.

چگونه محتوای همیشه سبز تولید کنیم؟

حالا که محتوای همیشه سبز چیست را متوجه شدید و از اهمیت و جذابیت آن باخبر شدید، نوبت می رسد به پاسخ سوال چگونه محتوای همیشه سبز تولید کنیم. برای تولید این نوع محتوا ۳ نکته بسیار عالی وجود دارد که در ادامه بیشتر توضیح می دهیم.

تحقیق کنید.

برای اینکه موضوع و یا محتوای همیشه سبز را پیدا کنید، به دنبال عبارات کلیدی باشید که حجم جستجوی زیادی در بازه زمانی طولانی دارند. برای این کار می توانید از ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی استفاده کنید. این موضوعات، موضوع همیشه سبزتان هستند و به سئو سایت شما کمک زیادی می کنند.

کم نظیر باشید!

برای خلق مطالب، خوب و یا حتی عالی کافی نیست! شما در صورتی برنده خواهید شد که محتوای کم نظیر و یا بی نظیر ایجاد کنید. محتوایی که مخاطب شما در هیچ جای دیگری نمی تواند پیدا کند. محتوایی که اگر حتی یک روز دیرتر ارسال کنید کاربران شما از دست می دهند. محتوایی که اگر تصمیم بگیرید از ایجاد آن صرف نظر کنید، مردم از دست بدهند. محتوایی که برای مدت طولانی قابل استفاده باشد.

تمامی نکاتی که در پاراگراف بالا گفته شد، پاسخ محکم و قاطعی است برای سوال چگونه محتوای همیشه سبز تولید کنیم.

از اخبار، موضوعات موقت و تاریخ ها پرهیز کنید.

استثنا همیشه وجود دارد. گاهی اوقات می توانید از اخبار و یا تاریخ ها استفاده کنید، اما سعی کنید تا حد امکان استفاده نکنید و یا خیلی کم این کار را انجام دهید. در بالاتر نیز یک مثال بسیار عالی از اخبار زده شد. علاوه بر اخبار، موضوعات موقت نیز دوره ای است و بعد از مدتی هیچ جستجویی نخواهند شد. همچنین سعی کنید از تاریخ استفاده نکنید و یا بسیار کم استفاده شود. به عنوان مثال از عباراتی مانند “۱۴۰۰” ، “سال گذشته” و “چند ماه گذشته” سعی کنید استفاده نکنید.

آیا تولید محتوای همیشه سبز همیشه ممکن است؟

در پاسخ به این سوال هم میتوان گفت بله و هم خیر. بسیاری از نکات برای همه جواب نمی دهد و متفاوت است. به خصوص اینکه در جهان همه چیز مدام در حال تغییر است و تولید محتوای همیشه سبز که دائمی نیز باشد کار راحتی نیست. حتی در حوزه سلامت که کمی مطالب آن پایدار است و تاریخ انقضای بیشتری دارد نیز خیلی موارد تغییر می کنند و نیاز به آپدیت دارد. این نوع محتوا برای سایت هایی مانند خبری بسیار سخت است و این نوع سایت ها نیز معمولا از همان تکنیک ۱۰ برابر کردن تعداد مقالات استفاده می کنند.

نیاز نیست نگران باشید. شما محتوای همیشه سبز را تولید کنید، در صورتی که تغییراتی در آن موضوع ایجاد شد می توانید آن مقاله را به روزرسانی کنید و تمام چیزهای جدید را در آن ذکر کنید.

قطعا آمارها نیاز به آپدیت دارند؛ آمارهایی که هنگام نگارش مقاله ارائه می دهید با آمارهای چند ماه بعد و یا چند سال بعد تفاوت زیادی پیدا خواهند کرد و نیاز دارند به روزرسانی شوند. مورد بعدی که نیاز به بررسی دارد لینک های مقاله است. لینک های درون مقاله را بررسی کنید و اگر لینکی خراب شده است آن را اصلاح کنید.

سخن پایانی

در این مقاله گفته شد که محتوای همیشه سبز چیست و چطور باید آن را ایجاد کرد. همانطور که در بالاتر نیز گفته شد، محتوای همیشه سبز تاریخ انقضا ندارد و مربوط به یک زمان خاص نمی باشد. این نوع محتوا به شما کمک می کند که هم ترافیک مداوم داشته باشید و مطالب شما همیشه بازدیدکننده داشته باشند. حتما سعی کنید این نوع مقالات را در سایت خود منتشر کنید و از مقالات دوره ای تا حد امکان استفاده نکنید. این موضوع تنها به سایت مربوط نمی شود، بلکه در شبکه های اجتماعی نیز کاربرد فراوانی دارد. دلیل آن هم مشخص است، کاربر اطلاعات قدیمی و تاریخ مصرف گذشته را دوست ندارد و علاقه دارد اطلاعات جدید و به روز دریافت کند.

ادامه...

 

محتوای سبز یکی از اصطلاحات در مباحث تولید محتوا و سئو می باشد. اگر با بازاریابی محتوا یا هر نوع بازاریابی اینترنتی دیگر آشنا باشید، احتمالا اسم این نوع محتوا که به آن محتوای همیشه سبز هم گفته می شود را تا کنون شنیده اید.

در این مقاله قصد داریم اصول تولید محتوای سبز و این که چرا این نوع محتوا در استراتژی وبلاگ شما برای بازاریابی و سئو ضروری است را توضیح دهیم.

  • مقالات خبری.
  • آمار ها یا گزارشات عددی که تغییر می کنند و قدیمی می شوند.
  • مقالات و محتوا هایی که مربوط به یک برهه زمانی خاص هستند.
  • گرایشات جدید مانند مد لباس
  • و...

محتوای سبز تاریخ انقضا ندارد و در هر حالتی ارزش خود را حفظ می کند. به عنوان مثال، هر چیزی که درباره انتخابات مجلس امسال نوشته شود محتوای همیشه سبز نیست زیرا با گذشت چند ماه منسوخ و بسیاری از کلمات کلیدی مرتبط با آن موضوع دیگر جستجو نمی شوند.

برخی از موضوعات مناسب برای محتوای سبز

برخی از موضوعات هرگز قدیمی نمی شوند و در هر زمانی برای کاربران تازگی دارند و نیاز آن ها را برطرف می کنند! در اینجا برخی از این ایده ها را ذکر می کنیم:
  • داستان های رمانتیک و عاشقانه
  • آموزش های آشپزی
  • امور مالی و پس انداز کردن
  • تربیت فرزندان
  • رژیم غذایی و کاهش وزن
  • نکات مهم برای آرام کردن نوزادان گریان

البته، شما باید به موضوعات همیشه سبز مرتبط با تجارت خود بپردازید. اگر لوازم اداری می فروشید ،موضوعات همیشه سبز موضوعاتی مانند "نحوه منظم نگه داشتن میز کار" می باشد. یا اگر به دنبال ایجاد سرنخ بازاریابی برای "محوطه سازی محیط کار" هستید، یک محتوا در مورد اینکه چه "نوع گیاهانی در آب و هوای شما بهتر عمل می کنند" می تواند به عنوان یک محتوای سبز عمل کند.

مشکل پیدا کردن ایده های خوب برای تولید محتوای سبز این است که اغلب به نظر می رسد بهترین موضوعات قبلاً استفاده شده اند، شاید حتی بیش از حد. در این مورد، نکته اصلی این است که یک دیدگاه منحصر به فرد به آن موضوع محبوب اضافه کنید، یا به عمق بیشتری بپردازید و جزئیات بیشتری را ارائه دهید. همچنین می توانید به دنبال کلمات کلیدی بلند (Long Tail) باشید اما این نوع موضوعات مخاطب کمتری نسبت به موضوعات کوتاه تر و هدفمند دارند.

اهمیت سئو در محتوای سبز

محتوای همیشه سبز، بخش ارزشمند و مهمی از یک استراتژی بازاریابی محتوا برای وب می باشد، اما وقتی با تکنیک های SEO ترکیب شود، قدرت وصف ناپذیری پیدا می کند. پست های همیشه سبز خود را بر اساس کلمات کلیدی که دوست دارید سایت شما با آن ها در صفحه نتایج موتور های جستجو، ارتقاء رتبه پیدا کنند، تولید کنید. اگر افراد در جستجوی موضوعات محتوای شما نباشند یا آن موضوعات به کسب و کار شما مربوط نباشند، حتی ماندگارترین پست های همیشه سبز ارزش چندانی نخواهند داشت، بنابراین تحقیق کنید کلمات کلیدی که کاربران در ارتباط با آن موضوع جستجو می کنند چیست، و محتوای خود را بر اساس آن ها سئو کنید.

مطمئن شوید که تکنیک های اساسی سئو، مانند بهینه سازی کلمات کلیدی در صفحه (اما نه استفاده بیش از حد از آن ها)، استفاده از تصویر و قرار دادن Alt مناسب برای آن ها و... را در محتوای خود پیاده سازی می کنید. هرچه مقاله سبز شما، از طریق موتور های جستجو بیشتر به کاربران نمایش داده شود، ورودی بیشتری کسب خواهد کرد، به اشتراک گذاشته شده و سایر وب سایت ها به آن لینک می دهند و باعث ترافیک ماه ها یا حتی سال های آینده وب سایت شما می شود.

نکاتی برای تولید محتوای سبز

  • برای متخصصان ننویسید: گاهی اوقات ممکن است تمایل داشته باشید بخشی را بنویسید که تخصص شما را در موضوعی خاص نشان دهد، اما این می تواند یک اشتباه بزرگ باشد. احتمال این که متخصصان به دنبال کمک باشند بسیار کم است، مخاطبان شما عمدتا مبتدی هستند و شما باید محتوایی را برای آن ها ایجاد کنید.
  • از زبان بیش از حد فنی اجتناب کنید: از آنجا که بیشتر محتوای شما برای مبتدیان است، زبان پیچیده و فنی می تواند آن ها را سردرگم کند، بنابراین باید از زبان ساده تر و روان استفاده کنید.
  • موضوع خود را محدود کنید: اگر درباره موضوعی بسیار گسترده بنویسید، محتوای شما بسیار طولانی می شود و به احتمال زیاد علاقه خوانندگان مبتدی را از دست می دهد. موضوعات گسترده دارای کلمات کلیدی کوتاه تر، یا اصطلاحات اصلی، با رقابت بیشتر برای تولید مقاله سبز مناسب نیستند. نوشتن یک محتوای وسیع تر نیز برای نویسنده دشوارتر است.
  • لینک سازی داخلی: اگر در مقاله سبز خود از کلماتی استفاده می کنید که پست های دیگری در سایت خود مرتبط با آن عبارات دارید، برای آن ها لینک داخلی ایجاد کنید، این برای سئو سایت شما بسیار مناسب است و به خوانندگان اجازه می دهد تا نیاز خاصی را برطرف کرده و در عین حال آن ها را به مقالات مرتبط دیگر راهنمایی کنند.

موضوعات مرتبط:

برچسب‌ها: ،


تاریخ : ۱۱ فروردین ۱۴۰۳ | ۰۷:۱۵:۲۷ | نویسنده : h.gh | نظرات (0)نظرات (0)
[ ]
<<         >>


.: Weblog Themes By viablog.ir:.